Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Pak de N8bus

Feestvierders, uitgaanspubliek, festivalgangers, en nachtbrakende studenten, we willen graag dat zij allemaal weer veilig thuiskomen na een stapavond in de stad Groningen. De nachtbus is een verkeersveilig alternatief voor eigen vervoer en voorkomt dat ze onder invloed deelnemen aan het verkeer. Om de bekendheid van de nachtbus te vergroten, vroegen Verkeerswijzer Groningen, Mobiliteitsraad Drenthe en OV-bureau Groningen Drenthe aan Senza Communicatie om een promotiecampagne te organiseren.

Na de zomervakantie is het gebruikelijk dat het lokale openbaar vervoer weer vaker gaat rijden. Dit geldt ook voor de nachtbussen van en naar Groningen. Alleen is er nog niet eerder campagne gevoerd om het gebruik van deze nachtbus te promoten. Tijd voor verandering!

Eerste fase
Voorafgaand aan de ontwikkeling van deze campagne stippelden wij in het najaar van 2022 de klantreis van de toekomstige nachtbusreiziger uit. Hierdoor werd duidelijk dat de campagne uit verschillende fasen en boodschappen moet bestaan. De eerste stap is de nachtbus beter bekend te maken onder de doelgroep. Daarvoor moet de boodschap zichtbaar zijn op zoveel mogelijk plekken. We stelden voor deze fase een plan op, inclusief begroting die de basis vormde voor de financieringsvoorstellen van de drie opdrachtgevers. Toen de budgetten rond waren was het tijd om aan de slag te gaan met de promotiematerialen!

Pak de n8bus!
Voor de ontwikkeling van het creatieve concept en de promotiematerialen werkten we samen met Studio Plakband. Onder het motto Pak de n8bus! realiseerden zij verschillende middelen, zoals online banners, uitingen voor toiletreclame en buitenreclame en een animatie- en promovideo voor social media. Waar nodig begeleidden wij Studio Plakband en daarnaast stelden wij de teksten op voor de middelen en publiciteit, verzorgden we de online inzet en de inkoop van de media.

In september 2023 is de campagne op verschillende plekken te zien in Groningen en Drenthe, zoals op borden langs de weg, posters in horecagelegenheden, schermen in bussen van Qbuzz en op social media.