Goed nieuws! Vandaag ondertekenden alle Drentse gemeenten het MONO-akkoord. Een uniek moment, want Drenthe is hiermee de eerste provincie waarin alle gemeenten MONO-ambassadeur zijn. De gemeenten geven hun medewerkers zo het signaal dat het niet normaal is om onderweg met je telefoon bezig te zijn. Een initiatief van de Mobiliteitsraad Drenthe, waarbij Senza Communicatie de Mobiliteitsraad ondersteunt bij de uitrol van de campagne.
De komende weken rollen alle gemeenten een interne campagne uit gericht op hun medewerkers. Hiervoor maken ze gebruik van de MONO-toolkit, die is gevuld met onder andere posters, flyers en banners. De toolkit bevat daarnaast middelen om een ‘Checkplek’ te creëren: een plek waar medewerkers nog even rustig hun telefoon kunnen checken, voordat zij in de auto stappen.
Gepersonaliseerde toolkit
Hoewel de basis van de toolkit er al lag, hebben we er wel voor gezorgd dat de materialen compleet aansluiten bij de wensen van alle twaalf gemeenten. Elke gemeente ontvangt daarmee een gepersonaliseerd toolkit, met daarin middelen die speciaal zijn afgestemd op wat zij nodig hebben. Oftewel: echt maatwerk! Een flinke logistieke organisatie, waarin campagnemanagement hand in hand gaat met afstemming met leveranciers en de ontvanger van de materialen. Vanaf april gaan de gemeenten zelf aan de slag en verspreiden ze de MONO-boodschap zelf verder onder hun medewerkers.
In Drenthe rijden we MONO
Steeds meer mensen rijden MONO: ze zijn onderweg zonder afleiding van hun telefoon. De medewerking van de Drentse gemeenten maakt dat deze boodschap ook onder Drentse ambtenaren extra nadruk krijgt. Daarnaast stimuleert dit hen om gezamenlijk het gesprek hierover aan te gaan. Zo zorgen we ervoor dat straks iedereen in Drenthe MONO rijdt.