In de regio Rivierenland zamelt Avri afval in. Dat gaat vaak goed. Maar steeds vaker ziet de afvalinzamelaar dat inwoners hun afval nét niet helemaal goed gescheiden inleveren. Dat leidt tot afkeur. Afval dat gerecycled had kunnen worden, wordt tóch verbrand omdat er kleine delen vervuiling in zitten. Dat kost veel geld én is zonde van de grondstoffen. Daarom ontwikkelen ze de Schone Grondstoffen Aanpak. De campagne ‘Rivierenland geeft door’ is onderdeel van deze campagne.
PuurIdee werkte al eerder aan eenzelfde probleem. Maar toen in Drenthe. Ze ontwikkelden de campagne ‘Drenthe geeft door’. Een prachtig concept, vond ook Avri. En daarom besloten ze de campagne te recyclen in Riverenland. Het campagnemanagement namen we bij Senza voor onze rekening. Natuurlijk in nauwe samenwerking met het team van PuurIdee.
Met de campagnewebsite als basis, rolt de campagne zich inmiddels steeds meer uit in de regio. Door social advertising, stickers op vrachtwagens, de mini-afvalwijzer en via gemeenten raken inwoners steeds meer bekend met de campagne. En we geven ze handige tips over hoe je je afval nóg beter kunt scheiden. Want een vieze pizzadoos is écht restafval. Net als kattenbakkorrels, ook al zijn ze biologisch afbreekbaar.