Vaststaan in de file terwijl er een berg werk op u ligt te wachten. Een heel aantrekkelijk moment om éven uw telefoon te pakken en wat mailtjes te beantwoorden. Of aan het einde van de dag het thuisfront laten weten dat u wat later bent. Hoe belangrijk het ook is om onderweg bereikbaar te zijn, smartphonegebruik in het verkeer is levensgevaarlijk. Het is steeds vaker de oorzaak van een verkeersongeval. Om die reden startte dit najaar de landelijke campagne ‘MONO’. Senza verzorgde in opdracht van het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe de campagne in Drenthe. De MONO-boodschap was te zien en te horen via radio- en televisiespotjes, attentieborden en posters. We kozen daarnaast voor de inzet van mobile reclame. Op social media organiseerden we een winactie waarbij weggebruikers konden beloven dat zij ongestoord onderweg zijn. Deelnemers maakten kans op een ongestoord weekendje weg! Tot slot besteedden we ook aandacht aan het thema in het blad Kijk op het Noorden. We verzorgden een redactioneel artikel waarin we bedrijven opriepen om MONO te rijden. Nieuwsgierig naar het artikel? U kunt hem rechts onderaan deze pagina downloaden.