Zes Groningse basisschoolgroepen gaan de komende tijd aan de slag met het (proef)project HiBike. Het project is een initiatief van Huis voor de Sport Groningen en de provincie Groningen. Doel? Meer kinderen in beweging, te beginnen op weg naar school! Senza Communicatie ontwikkelde het creatieve concept voor HiBike, adviseerde in de communicatieaanpak en realiseerde de campagnemiddelen.
Het project HiBike ging op 20 september 2019 van start met een Kick-off op twee basisscholen in Marum en Vriescheloo. Tijdens de Kick-off komen zoveel mogelijk kinderen met de fiets of te voet naar school. Goed voor de verkeersveiligheid als er minder auto’s rond de school aanwezig zijn. Na de Kickoff kunnen de kinderen meedoen aan de Hibike-game, waarin ze verschillende levels doorlopen en punten kunnen krijgen. De leerlingen en hun ouders krijgen een kalender mee naar huis, kunnen voor de gereden fietsritjes stickers plakken en krijgen voor ieder behaald level een mooi HiBike-bandje!
In de klassen die deelnemen is een HiBike-scorebord aanwezig waarop de kinderen hun behaalde level kunnen laten zien. En ouders en verzorgers kunnen de actie ondersteunen door de HiBike-kickoffposter te voorzien van hun handtekening. Op het schoolplein staat een echte HiBike-fiets en herinnert een green graffiti-afbeelding van HiBike iedereen om op de fiets te stappen.
Als de proef slaagt wordt HiBike opgenomen in het educatieaanbod van Verkeerswijzer Groningen en wordt het vanaf 2020 aangeboden aan alle basisscholen in de provincie Groningen.
Voor deze campagne werken we samen met Frissekom uit Winsum.
(foto's: provincie Groningen/Verkeerswijzer Groningen)