Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Ritje op de tractor: hard aan het werk voor de moddercampagne in Groningen

“John Deere en Claas, dat zijn mijn favoriete merken”, merkte Geert Bruggers terloops op terwijl we op woensdagochtend 7 augustus door zijn loonbedrijf liepen. Een prachtige locatie met een hele hoop enorme, indrukwekkende landbouwvoertuigen. Al was het een ontzettend drukke dag voor de agrariërs, toch hielden vijf mannen een paar uur vrij om voor de foto te poseren met hun geliefde voertuigen.

De fotoshoot is bedoeld voor de Groningse moddercampagne voor het najaar van 2019. Het is dan oogsttijd en landbouwverkeer zorgt nog wel eens voor modder op de weg. Dat zorgt voor gladheid en dat kan onveilig zijn. Om onveiligheid door modder op de weg aan te pakken, start  het Verkeer- en Vervoersberaad Groningen (VVBG) een campagne. Enerzijds waarschuwt de campagne de weggebruikers voor modder op de weg en anderzijds attendeert de campagne agrariërs en loonwerkers op het opruimen van de modder. Het VVBG heeft Senza gevraagd om deze campagne te ontwikkelen.

Fotogeniek
Samen met fotograaf Henk Veenstra gingen wij op pad met de mannen. Grote tractors moesten naar een geschikte plek gereden worden. Dat was voor ons dé kans om een ritje te maken in het favoriete merk van Geert, een echte, goed gepoetste John Deere. De mannen bleken fotogeniek en er zijn prachtige plaatjes geschoten. Nu is het tijd om het campagnemateriaal verder te ontwikkelen!