Hoe maak je een aantrekkelijke folder over een onderwerp waar liever niemand over praat? Hoe zorg je ervoor dat een advertentie waarin niemand zich zou willen herkennen, toch je doelgroep aanspreekt? Voor de Kredietbank Midden-Groningen mochten we diverse middelen ontwikkelen voor inwoners van die gemeente, die te maken krijgen met (problematische) zorgen over geld. Al eerder dit jaar ontwikkelden we hiervoor een solide basis met een nieuwe pay-off: samen zorgen voor rust in je geldzaken.
Voor het ontwikkelen van een basisset aan middelen voor de Kredietbank, startten we met het schrijven van teksten die de doelgroep zouden aanspreken. Onze uitgangspunten? Taalniveau B1, korte teksten en waar mogelijk een visuele vertaling van processen.
Visuele uitdaging
Ook op visueel vlak lag er een uitdaging. Als onderdeel van de gemeente Midden-Groningen moest het ontwerp van de middelen passen binnen de bestaande huisstijl, maar moest het vooral ook aansprekend zijn voor mensen die hulp van de Kredietbank nodig hebben. Passende fotografie verbonden we aan de huisstijlkleuren van de gemeente Midden-Groningen, om zo tot sterke ontwerpen te komen.
Het resultaat
Het resultaat mag er zijn! We realiseerden een compleet nieuwe look voor de Kredietbank. Nieuwsgierig geworden? Bekijk hier een folder, een advertentie en een poster. Voor het ontwerp werkten we onder andere samen met Dizain en de grafisch vormgever van de gemeente Midden-Groningen. En de teksten? Die schreven we natuurlijk zelf.