Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Veilig op pad? Mooi man, ook in 2021!

Het is lente! Voor veel motorrijders het moment om de motor weer van stal te halen en erop uit te gaan. Er zijn dit jaar ook veel nieuwkomers: uit onderzoek blijkt namelijk dat het aantal motorrijders tijdens de coronacrisis flink is gestegen. Reden genoeg om al die motormuizen zo veilig mogelijk op pad te laten gaan. Het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe voert daarom ook dit jaar de motorrijderscampagne. En het leuke is dat Senza de campagne weer op touw mocht zetten.

Senza hielp het VVBD vorig jaar met een nieuwe motorrijderscampagne. En die viel goed in de smaak! Daarom zetten we dit jaar grotendeels dezelfde campagne op, maar breidden we de online en offline inzet uit.

Online banners in aantrekkelijker jasje
Zo steken we de voorlichtingsboodschappen op de webbanners in een aantrekkelijker jasje door ze te koppelen aan tips over de motor en de kleding van motorrijders: 'Remmen gecheckt?', 'Schokdempers gecheckt?', 'Tweedehands helm of niet?'. We verwachten hiermee meer de aandacht van motorrijders trekken. De banners linken door naar deze checklist voor een veilige motorrit.

Samenwerking met motorplatforms
Een andere mooie, nieuwe ontwikkeling dit jaar is de samenwerking met verschillende motororganisaties. Afgelopen jaar hielpen de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) en Motorrijdersactiegroep (MAG) al mee om de campagneboodschap uit te dragen. Dit jaar zochten we ook de samenwerking met motor.nl en de tijdschriften Promotor en Moto73. We plaatsen online en offline advertenties, zodat de campagneboodschap wordt gezien door een grote groep motorrijders.

Aan de rest van de campagne sleutelden we niet al te veel. Nieuwsgierig hoe de rest van de campagne er ook alweer uitzag? Bekijk de campagne hier.