Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Communicatiestrategie Kredietbank Midden-Groningen

Inwoners die financiële problemen of schulden hebben; ingewikkelde problematiek voor veel gemeentelijke overheden. Want hoe beweeg je mensen met financiële problemen om hulp te vragen? En hoe weten ze dat ze bij jou aan het juiste adres zijn? We hielpen de Kredietbank Midden-Groningen, onderdeel van de gemeente Midden-Groningen, met het neerzetten van een strategische basis voor hun communicatie, om zo beter bekend te raken bij de inwoners van deze gemeente. In een actieplan gaven we handen en voeten aan de strategie en we werkten dit vervolgens uit tot een herkenbare set aan middelen.‚Äč

De Kredietbank ontwikkelde al vele acties en communicatiemiddelen om in een vroeg stadium in contact te komen met inwoners van de gemeente Midden-Groningen die het financieel moeilijk hebben. Mooie, maar losse initiatieven die niet verbonden werden door een eenduidige basis en een gedegen plan. Werk aan de winkel voor ons!

Een strategische basis
Een gedegen strategie begint met een analyse. Daarvoor deden we onder andere deskresearch, maar gingen we ook in gesprek met medewerkers en klanten. Deze inhoudelijke analyse leidde tot een aantal strategische keuzes. In gesprek met de Kredietbank, maar ook met de communicatieafdeling van de gemeente Midden-Groningen kwamen we tot een waardevolle en richtinggevende strategische basis. Een basis waarin de nieuwe pay-off centraal staat: samen zorgen voor rust in je geldzaken.

In actie!
Vanuit de strategische basis bouwden we verder naar een tactisch actieplan. Hierin benoemden we communicatielijnen en stelden we kaders waarbinnen we campagnes vorm konden geven. Ook de vertaling naar campagnemiddelen namen we voor onze rekening, onder andere door teksten te schrijven en beelden te laten maken voor folders, advertenties en posters. Tot slot schreven we een kort en bondig communicatieplan waarin alles samenkomt. Hiermee hebben we de Kredietbank zelf de tools gegeven om de komende jaren vanuit een eenduidige, solide basis te communiceren met hun doelgroepen.