Terugkijken op campagnes: we zetten de resultaten op een rij, bespreken wat goed ging en wat er de volgende keer anders kan. Nuttig én vaak hartstikke leuk. Toch is het soms ook erg jammer. Aan sommige campagnes werk je met zoveel enthousiasme en energie dat je vooral baalt dat de campagneperiode afgelopen is. Want hoe leuk is het om campagnemiddelen tegen te komen in je eigen woonplaats? Stiekem baal je dan toch een beetje wanneer “jouw” campagne ineens wordt vervangen door een nieuwe poster van de plaatselijke dorpsvereniging…;)
Zo was dat ook bij de gloednieuwe motorrijderscampagne, die we verzorgden in opdracht van het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe. Begin dit jaar zetten we deze campagne al in de steigers om in april van start te gaan. Hierbij hadden we nog geen weet van de grootse gevolgen van het coronacrisis op ons land. Toen de maatregelen rondom corona werden aangekondigd, maakten we even pas op de plaats, om de communicatie rondom het virus voorrang te geven. Toch merkten we al snel dat motorrijders breed in het nieuws kwamen: ze zouden massaal op pad gaan en niet altijd veilig rijden. Voor ons reden om tóch gas bij te geven. Het resultaat? Een gloednieuwe, aansprekende campagne.
Veilig op pad? Mooi man!
Het doel van de campagne is om motorrijders voorlichting te geven over het belang van veilig motorrijden. Op de motor, maar ook voordat je op de motor stapt. Om motorrijders te wijzen op de verschillende aspecten van veiligheid bedachten we het volgende drieluik: ‘Motor gecheckt? Rijskills opgefrist? Motorkleding in orde?’ Dit alles onder het motto: ‘Veilig op pad? Mooi man!’ We kozen voor een stoer concept met een grafisch vormgegeven motorrijder als herkenbaar beeld. Van der Let & Partners werkte dit concept uit in verschillende offline en online middelen.
Ben je benieuwd naar de middeleninzet? Bekijk de campagne hier!