Hoe zorg je ervoor dat alle bewoners van de gemeente Midden-Groningen weten wat de Kredietbank Midden-Groningen is? Wanneer ze daar terecht kunnen, en hoe ze er hulp kunnen aanvragen? Onder andere door te zorgen voor een goed vindbare website, waarop alle informatie duidelijk beschreven is. De Kredietbank vroeg Senza om hulp.
Dat de gemeente Midden-Groningen net bezig was de gemeentelijke website te vernieuwen, was een mooie aanleiding om de informatie over de Kredietbank ook meteen te wijzigen. En aangezien wij toch al bezig waren met de ontwikkeling van een nieuwe communicatiestrategie voor de Kredietbank, was de stap naar Senza snel gezet.
De vraag om mee te helpen bij de realisatie van de webpagina’s over de Kredietbank, was ons dan ook op het lijf geschreven. Vanuit de communicatiedoelstellingen bepaalden we welke webpagina’s er moesten komen en welke structuur die moesten krijgen. Aan de hand van een zoekwoordenanalyse bepaalden we welke woorden en woordcombinaties op welke strategische plekken in de teksten moesten komen. Zo worden webpagina’s beter vindbaar; doordat ze hoger in de zoekresultaten komen te staan. Zo hopen we dat de potentiële klanten hun weg naar de Kredietbank vinden, in combinatie met de andere communicatieactiviteiten die daarvoor nu worden ontwikkeld.
Communicatiestrategie
De afgelopen maanden hebben we bij Senza ook gewerkt aan de ontwikkeling van een communicatiestrategie voor de Kredietbank Midden-Groningen. De basis van deze strategie ligt onder meer in een merkhuis dat we samen met de leiding en medewerkers hebben gebouwd.