Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Sanne Dondorff

“Laatst kwam ik op internet een lijstje tegen met dertien herkenbare zaken voor mensen die communicatie studeren. Eén van de punten was: ‘Je hebt communicatie gekozen, omdat de studie zo lekker breed is’. Cliché, maar voor een groot deel waar. Toen ik in 2009 begon aan mijn studie leek die brede studie heel handig, totdat ik vier jaar later m’n diploma haalde, want wat wilde ik nu?

Nederlandse Taal en Cultuur

Ik besloot Nederlandse Taal en Cultuur aan de Rijksuniversiteit te gaan studeren. Weer een studie waarmee ik alle kanten op kan. Toch kwam ik er door langer te studeren achter dat de veelzijdigheid van een vak niet iets om zenuwachtig van te worden, maar dat het juist enorm veel kansen biedt! Daarnaast weet ik nu beter waar mijn interesses in het vak liggen. Ik ben graag bezig met maatschappelijke thema’s en vind het daarbij waardevol dat ik door middel van goede communicatie mensen verder kan helpen. Bijvoorbeeld door het ontwikkelen van een Verkeerskrant, het optimaliseren van een website, maar ook door me in te zetten voor taalontwikkeling. Voor dat laatste kreeg ik de mogelijkheid tijdens mijn traineeship bij Bereslim dat ik in februari 2017 heb afgerond.  

Bereslim

Bereslim is een aanbieder van pedagogisch verantwoorde digitale prentenboeken en computerspellen voor peuters en kleuters. Tijdens mijn traineeship deed ik onderzoek naar het marketingbeleid van het bedrijf en ging daarvoor onder andere in gesprek met leerkrachten. Een interessant halfjaar waarbij mijn beide studies goed van pas kwamen.

Geen dag hetzelfde

Met een tevreden blik kijk ik terug op de afgelopen acht jaar. Die ‘brede studie’, Nederlands en het traineeship hebben mij tot nu toe heel veel moois gebracht. Mijn rugzak begint steeds voller te raken, maar ik ben blij dat er nog genoeg ruimte is om hem met meer kennis, ervaring en mooie projecten te vullen. Ik weet zeker dat dat gaat lukken bij Senza, waar ik nu vier dagen werk. Ik ben betrokken bij projecten waarvoor ik heel uiteenlopend werk doe: van het realiseren van een krant tot aan het bedenken van een nieuwe campagnestrategie. Wat ik het leukste vind? Er is geen dag hetzelfde (cliché hè?).”