Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Groningse Schoolvereniging

Een missie en visie die doorklinkt in de communicatie van de school. Dat was de wens van de Groningse Schoolvereniging. Daarom gingen we in 2017 aan de slag met een aantal middelen van deze internationale basisschool.

GSV

De Groningse Schoolvereniging (GSV) is een vereniging van ouders en leerkrachten, die tot doel heeft dat kinderen het beste uit zichzelf en uit anderen kunnen halen. De school wil zijn leerlingen zo goed en passend mogelijk onderwijs bieden en doet dat op drie verschillende afdelingen: voor tweetalig basisonderwijs, internationaal onderwijs en onderwijs voor hoogbegaafde kinderen.

Opnieuw profileren

Met het oog op de toekomst had de GSV in 2017 de wens om haar merk verstevigen. Daarvoor schakelde  de school Senza in. We kregen de opdracht om de schoolvereniging te helpen bij het opnieuw profileren van de school met drie verschillende doelen. Het eerste doel was het verhaal van de GSV duidelijk op papier te zetten en daarmee het imago van de school te versterken. Het tweede doel was om nieuwe leerlingen te werven en het derde doel was om de ouders en leerkrachten meer met elkaar te verbinden en dus de communicatie te verbeteren.

Middelen

Senza ontwikkelde een schoolgids  voor het schooljaar 2017/2018. In die schoolgids zijn de missie en de visie van de school opgenomen en staat beschreven wat het pedagogisch klimaat van de school is. Daarnaast hebben we bij de ontwikkeling van de schoolgids advies uitgebracht over de communicatie naar de ouders toe. Verder heeft Senza een GSV-wijzer geschreven: een gids met praktische informatie voor en over het lopende schooljaar. We ontwikkelden ook een hele nieuwe folder over de Groningse Schoolvereniging om ouders van nieuwe leerlingen kennis te laten maken met de school. De folder bevat praktische informatie over de GSV en testimonials waarin leerlingen, leerkrachten en ouders vertellen over hun ervaringen met de GSV.    

Daarmee was de opdracht voor Senza nog niet afgerond, want de GSV schakelde ons in 2018 opnieuw in. De GSV-wijzer en –schoolgids moesten geactualiseerd worden voor het nieuwe schooljaar 2018/2019. Dat betekende teksten herzien en nieuwe informatie toevoegen. We zorgden ervoor dat we op tijd de benodigde informatie aangeleverd kregen verzorgden de eindredactie van de teksten. Datzelfde deden we voor de Engelstalige GSV-wijzer. Tot slot begeleidden we het ontwerp en productie van de boekjes, zodat alles op tijd gereed was voor het nieuwe schooljaar. En passant zorgden we voor mooie rollerbanners en beachvlaggen die de school bij evenementen in kan zetten.

Bij deze opdracht werkten we samen met vormgever Rob Pentinga en fotograaf Henk Veenstra.