Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

In de zomer veilig onderweg in Drenthe

Terrassen weer open, het festivalseizoen weer van start en lekker op vakantie: zomer! De zomer is voor de meeste van ons een periode om naar uit te kijken en volop van te genieten. Maar in het verkeer ook even extra oppassen geblazenAl helemaal nu alles zo lang gesloten is geweest. Want hoe maak je je auto vakantieklaar? En welke gevaren komen er kijken bij het gebruik van drugs of alcohol in combinatie met rijden? Het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe (VVBD) vroeg in de zomer van 2021 extra aandacht voor verkeersveiligheid rondom typisch zomerse omstandighedenIn samenwerking met 1609Bold en Kollectiv Media stampte Senza een toffe nieuwe campagne uit de grond.  


In de zomer besteedt het Rijk ieder jaar extra aandacht aan de Bob-boodschap, zo ook dit jaar. Het VVBD besloot om dit moment niet alleen aandacht te besteden aan de alcoholboodschap, maar ook aan andere relevante zomerthema’s. Juist om automobilisten weer even op de gevaren van verschillende verkeerssituaties te wijzen en hun geheugen op te frissen, na de lange tijd van thuiszitten. 

Teamwork leidt tot maar liefst vier toffe subcampagnes 

We zochten bij Senza uit welke thema’s en omstandigheden rondom het verkeer het meest relevant zijn in de zomerperiode. Dit vertaalden we samen met 1609Bold tot vier toffe concepten. Ten slotte bekeken we met Kollectiv welk thema het beste op welke specifieke doelgroep kon worden ingezet en welke kanalen hier het beste bij pasten. De volgende vier subcampagnes kwamen daaruit gerold:  

  • Maak je auto vakantieklaar: dashboardbingo! Ga je met de auto op vakantie? Zorg er dan voor dat je auto er ook klaar voor is en voorkom een ‘dashboardbingo’ vol brandende lampjes. We richtten deze subcampagne op weggebruikers in Drenthe tussen de 30 en 60 jaarDe campagneboodschap was zichtbaar bij tankstations, op de website van RTV Drenthe en  via Facebookadvertenties. 

  • Laat je niet verrassen door het weer: Het zomerse weer is veranderlijk. Ga goed voorbereid en veilig op pad met onze tips. De weercampagne richtten we op weggebruikers in Drenthe. De boodschap was zichtbaar via advertenties op Facebook en Instagram en werd rekening houdend met de weersomstandigheden ingezet. Als het weerbericht bijvoorbeeld flinke zomerse buien voorspelde, zetten we de middelen daarbij aansluitend in.  

  • Ben je Bob, zeg het hardop: Een borrel is prima, maar niet als je nog moet (auto)rijden of fietsen. Neem daarom geen onnodig risico en spreek van tevoren af wie de Bob is. De Bob-campagne is gericht op Drentse inwoners van 18 jaar en ouders. De boodschap was te zien bij tankstations, via advertenties op  Facebook en Instagram en bij de TT in Assen.  

  • Niets is wat het lijkt: doe geen drugs als je rijden moet. De gevolgen van rijden onder invloed van drugs zijn nog onvoldoende bekend onder bestuurders. Tijd om daar verandering in te brengen! #Haveagoodtrip! We richtten de campagne op weggebruikers in Drenthe tussen de 18 en 30 jaar oud. De boodschap was zichtbaar bij tankstations, via advertenties op Facebook en Instagram en op een Google-displaycampagne 

Alle advertenties verwezen door naar tips en meer informatie op www.zomercampagnedrenthe.nl. Daarnaast verstuurden we kopij naar partners, die zij konden delen op hun kanalen. 

 

 
.