Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Scootervrienden

Jonge scooter- en brommerrijders zijn een kwetsbare groep in het verkeer. Daarom vroegen de Verkeers- en Vervoersberaden in Groningen en Drenthe ons om een voorlichtingscampagne te ontwikkelen en jaarlijks uit te voeren. We ontwikkelden de campagne ‘Scootervrienden’. Scooter- en brommerrijders worden via posters, online banners en de website scootervrienden.nl gewezen op het belang van veiligheid. Ook is er de speciale Scooterguide (z-card-flyer) met handige tips om veilig op de brommer te rijden. De Scooterguide wordt door de politie uitgedeeld bij controles. 

Instagram-actie
Naast bovengenoemde middelen die we elk jaar inzetten, organiseerden we speciale acties om de campagne extra onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Zo maakten de scooter- en brommerrijders kans op een avondje karten met drie vrienden, door mee te doen met een Instagram-actie. Wie geluk had, liep een professionele fotograaf tegen het lijf en kon zich extra goed op de foto laten zetten. Ook deelden we handige gadgets uit aan de doelgroep.

Ontwikkeling campagne
Senza ontwikkelde de campagne enkele jaren geleden in samenwerking met 212 Fahrenheit. Later werkten we de online campagne uit in samenwerking met Van der Let & Partners. Zij zorgden er ook voor dat de Scooterguide geactualiseerd van de drukpers kon rollen.