Jonge scooter- en brommerrijders zijn een kwetsbare groep in het verkeer. Daarom vroegen de Verkeers- en Vervoersberaden in Groningen en Drenthe ons om een voorlichtingscampagne te ontwikkelen en meerde jaren uit te voeren. We ontwikkelden de campagne ‘Scootervrienden’. Scooter- en brommerrijders werden via posters, online banners en de website scootervrienden.nl gewezen op het belang van veiligheid. Ook is er de speciale Scooterguide (z-card-flyer) met handige tips om veilig op de brommer te rijden. De Scooterguide wordt nog steeds door de politie uitgedeeld bij scootercontroles.
Instagram-actie
Naast bovengenoemde middelen, organiseerden we voorgaande jaren speciale acties om de campagne extra onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Zo maakten de scooter- en brommerrijders kans op een avondje karten met drie vrienden, door mee te doen met een Instagram-actie. Wie geluk had, liep een professionele fotograaf tegen het lijf en kon zich extra goed op de foto laten zetten. Ook deelden we handige gadgets uit aan de doelgroep.
Ontwikkeling campagne
Senza ontwikkelde de campagne enkele jaren geleden in samenwerking met 212 Fahrenheit. Later werkten we de online campagne uit in samenwerking met Van der Let & Partners. Zij zorgen er ook voor dat de Scooterguide ieder jaar geactualiseerd van de drukpers rolt.