In 2008 is begonnen met het herstel van de vaarverbinding tussen Erica en Ter Apel. Het project is inmiddels afgerond en was een samenwerkingsverband van een groot aantal partijen zoals de provincies Drenthe en Groningen, Agenda voor de Veenkolonieën, Gemeente Emmen, Gemeente Vlagtwedde, Waterschap Hunze en Aa’s, Waterschap Velt en Vecht, Staatsbosbeheer en Recreatietoervaart Nederland. De nieuwe vaarverbinding ging open in juni 2013 en vormt sindsdien een belangrijke schakel in het internationale toervaarnet.
Marketingcommunicatieplan
Om de regio optimaal van de nieuwe vaarroute te laten profiteren, stelde Senza Communicatie een marketingcommunicatieplan op dat als doel heeft de nieuwe route en de toeristische mogelijkheden bij de doelgroepen onder de aandacht te brengen. Het plan bevat een gezamenlijke strategie voor de projectpartners en een actieplan dat door Senza Communicatie is uitgevoerd.
Middelen
Naast een meertalige website, stand- en brochuremateriaal en de inzet van social media bestond de campagne ook uit een omvangrijke internationale advertentie- en insertcampagne.