In 2011 heeft het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe (VVBD) voor haar communicatie met de Drentse inwoners een nieuwe huisstijl en een aantal nieuwe middelen in gebruik genomen: een website, de Verkeerskrant en het eigen Twitter-account @vbdrenthe.
Communicatiestrategie
Senza Communicatie ontwikkelde voor het VVBD eerst een nieuwe communicatiestrategie. Naar aanleiding daarvan ontwikkelden we de nieuwe huisstijl, de website en het concept voor de Verkeerskrant. We hebben de productie van deze middelen vervolgens begeleid en beheren nu de website en het Twitter-account.
Website
Alle ontwikkelingen op het gebied van verkeer en vervoer in Drenthe zijn nu te volgen via de nieuwe website www.veiligbereikbaardrenthe.nl. De website biedt ook informatie over het aanbod aan verkeersprojecten dat het VVBD met haar partners aanbiedt. De verkeersprojecten worden aangeboden in drie regio’s: Noord-, Zuidoost- en Zuidwest-Drenthe. In elke regio bundelen een aantal gemeenten hun krachten in de voorlichting over verkeersveiligheid aan particulieren, scholen en bedrijven.