Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Veurjaor in de kop?

In het voorjaar halen veel motorrijders hun stalen ros weer van stal om de eerste rit te maken. Heerlijk! En ook weer even wennen, omdat de meeste motormuizen een tijdje niet hebben gereden. Het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe vindt het daarom belangrijk om motorrijders in het voorjaar handige tips mee te geven, zodat ze veilig op pad kunnen. Dat gebeurt onder het motto ‘Veurjaor in de kop?’. Het VVBD vroeg Senza om de campagne op te zetten en uit te voeren.

Op zoek naar de koe!

We haalden voor de campagne een bestaand concept, de inmiddels bekende koe, van stal. Daarmee was de basis gelegd en konden we verder invulling geven aan de campagne. We besloten de doelgroep door middel van een combinatie van online en offline middelen te wijzen op de campagneboodschap. Zo realiseerden we een winactie via de Facebookpagina www.facebook.com/veurjoarindekop. Motorrijders werden uitgedaagd om in een speciale 360graden-foto op zoek te gaan naar hét boegbeeld van de campagne: de koe! Door mee te doen, maakten motorrijders kans op een gratis rijvaardigheidstraining. De 360graden-foto ontwikkelden we samen met Rolf Bieze van Topviews Hoogtefotografie.

Middeleninzet

Verder verstuurden we posters naar motorclubs, -verkopers, -rijscholen, politiebureaus en gemeenten. Daarnaast was de campagne ook te zien en te horen via webbanners tv- en radiospots op RTV Drenthe, borden langs de kant van de weg, in bioscopen en publieke schermen bij tankstations. Ook verstuurden we kopij, met daarin handige tips voor motorrijders, naar gemeenten en de politie om te plaatsen op hun website en social media. Tot slot publiceerden we een persbericht om extra aandacht te genereren. Bij de inzet van alle middelen verzorgden we tot slot het campagnemanagement.

Veurjoar in de kop in Groningen

Senza voerde de motorrijderscampagne voorgaande jaren ook in Groningen. We organiseerden de campagne toen in opdracht van de Verkeers- en Vervoersberaden van Groningen en Drenthe. Om aandacht te vragen voor veilig motorrijden, zetten we posters, flyers, online webbanners, een advertentie en een persbericht in. Daarnaast waren we aanwezig bij de 8e EggRun in Roden.