In het voorjaar halen veel motorrijders hun stalen ros weer van stal om de eerste rit te maken. Heerlijk! En ook weer even wennen, omdat de meeste motormuizen een tijdje niet hebben gereden. Het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe vindt het daarom belangrijk om motorrijders in het voorjaar handige tips mee te geven, zodat ze veilig op pad kunnen. Dat gebeurt onder het motto ‘Veurjaor in de kop?’. Senza zette deze campagne al meerdere keren op in opdracht van het VVBD.
Check en win!
Ook dit jaar haalden we voor de campagne een bestaand concept, de inmiddels bekende koe, van stal. Daarmee was de basis gelegd en konden we verder invulling geven aan de campagne. We besloten de doelgroep door middel van een combinatie van online en offline middelen te wijzen op de campagneboodschap. Zo organiseerden we een winactie via de Facebookpagina www.facebook.com/veurjoarindekop. Tijdens de campagneperiode kunnen motorrijders laten weten hoe zij er voor zorgen dat hun eerste voorjaarsrit ook écht genieten is. Door dit te doen, maken ze kans op kaarten voor de theatershow Jumping Jack.
Middeleninzet
We verstuurden ook posters naar motorclubs, -verkopers en -rijscholen. Daarnaast is de campagne ook te zien en te horen via online banners, tv- en radiospots op RTV Drenthe, in bioscopen en via mobile marketing. Ook verstuurden we kopij, met daarin handige tips voor motorrijders, naar onder andere gemeenten en de politie om te plaatsen op hun website en social media. Bij de inzet van alle middelen verzorgden we tot slot het campagnemanagement.
Veurjoar in de kop in Groningen
Senza voerde de motorrijderscampagne voorgaande jaren ook in Groningen. We organiseerden de campagne toen in opdracht van het Verkeers- en Vervoerberaad Groningen. Om aandacht te vragen voor veilig motorrijden, zetten we posters, flyers, online banners, een advertentie en een persbericht in. Daarnaast waren we aanwezig bij de 8e EggRun in Roden.