Wij maken op onze website gebruik van cookies voor Google Analytics en AddThis (Social Media). Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie kunt u hier lezen.

Accepteer

Weiger

Wintercampagne

Ruiten krabben, spekgladde wegen en slechter zicht… Winter! Mooi, maar in het verkeer ook oppassen geblazen. Daarom vraagt het Verkeers- en Vervoersberaad Drenthe (VVBD) in de wintermaanden extra aandacht voor verkeersveiligheid. Ze schakelden Senza Communicatie in om een nieuwe, frisse, wintercampagne op te zetten.

Voordat we de handen uit de mouwen staken, zochten we uit welke omstandigheden in de winter voor de meest onveilige verkeerssituaties leiden. Deze thema's vormden de basis voor de campagne. We kwamen tot de volgende vier onderdelen:

- Gladheid: in de wintermaanden is het gladder op de weg. Niet alleen door ijs en sneeuw, maar ook door modder en blad op de weg.
- Zicht: autoruiten zijn eerder beslagen en/of bevroren.
- Verlichting: autoverlichting is erg belangrijk tijdens donkere dagen, ook overdag.
- Alcohol: rondom de feestdagen drinken we vaker een borrel. Daarom is de Bob-boodschap in deze periode belangrijk.

Google display-campagne 
Omdat de overheid halverwege december een nieuwe lockdown afkondigde, besloten we de campagne voornamelijk online te voeren via een Google display-campagne. We vertaalden de vier thema’s door naar vier online boodschappen. Dappr haakte aan en werkte de boodschappen verder uit tot een creatief concept. Zij ontwikkelden ook diverse online banners. De online banners linkten door naar webpagina’s op www.verkeervervoerdrenthe.nl. Op de pagina's staan handige tips voor weggebruikers, zodat ze ook in de winterperiode veilig op pad kunnen. Rob Pentinga ontwikkelde deze pagina's.

Campagnemiddelen
Om weggebruikers nog eens extra te wijzen op het belang van verkeersveiligheid in de winter draaiden we de campagne ook via RTV Drenthe, reclame op tankstations, radiocommercials, social media en posters die werden verspreid bij politiebureaus, gemeenten en bibliotheken.